Het chassis van de Alpine A290_β is een sterk staaltje vakmanschap en biedt een dynamische ervaring met speels rijgedrag bij lage en middelhoge snelheden. Voel de opwinding.
Geef je over aan de opwinding: elk moment ontstaan er onvergetelijke emoties.
VAN SHOWCAR TOT STRAATLEGAAL
"Ik heb me in eerste instantie gericht op de algehele consistentie van de auto onder verschillende omstandigheden. We hebben veel tijd geïnvesteerd in het perfectioneren van het hulpsysteem, waarbij we de integratie meerdere malen hebben aangepast en verfijnd. Met minutieuze wijzigingen aan de hoofdremcilinders hebben we de rijervaring van deze auto geoptimaliseerd."
WENDBAARHEID EN STABILITEIT
"Het design van de A290_β benadrukt verschillende cruciale elementen voor de wegligging. Er is zorgvuldig aandacht besteed aan de balans van de auto. Hierdoor ontstond een nauwkeurige gewichtsoverdracht en een zeer responsief rijgevoel.
Daarnaast is de auto uitgerust met meerdere ABS-niveaus. Deze maken een instelbare remverdeling tussen de voor- en achterkant mogelijk, wat doet denken aan de systemen waarmee raceauto's zijn uitgerust."
"De A290_β was een echt technologisch laboratorium voor onze toekomstige auto's en maakt gebruik van Active Torque Vectoring voor gecontroleerd driften en tegelijkertijd maximale tractie."
INHALEN: OMHELS DE ULTIEME KICK VAN FORMULE 1®
"De OV-knop (OVertake, inhalen) is direct geïnspireerd op de Formule 1® en levert onmiddellijk een flinke stoot koppel en vermogen. We hebben ons ook gericht op verfijning van de procedure voor optimale bruikbaarheid, om tegemoet te komen aan de behoeften van klanten, bestuurders en journalisten."
"De grootste uitdaging was om het vermogen over te brengen op de voorwielaandrijving."
"We hebben er alles aan gedaan om de wielslip tot een minimum te beperken en zo het ultieme rijgevoel te creëren. We hebben veel aandacht besteed aan het finetunen van het koppelbeheer voor optimale tractie.
70% van onze ontwikkelingsinspanningen was gericht op het vinden van de perfecte balans tussen gecontroleerde slip en verfijning van het koppelbeheer. De juiste balans maximaliseert de vermogensoverdracht voor een adembenemende ervaring."
TESTRIJDER
"Bij de ontwikkeling A290_β omvatte mijn functie cruciale verantwoordelijkheden. Ik kreeg als taak het afstellen van het chassis en het optimaliseren van de ophanging, remmen en algehele balans van de auto."
"We gingen de uitdaging van het koppelbeheer aan met een unieke beperking, gezien de dubbele motor.
We benaderden het project met onze gebruikelijke nauwgezetheid en stemden de auto af op verschillende omstandigheden, waaronder droog en nat weer en rijden met hoge snelheid."