19 maart 2023

In het kader van de ingezette koers kondigt Alpine Esports aan de activiteiten op het gebied van sim-racing uit te breiden om de prestaties en de betrokkenheid van fans te ondersteunen.

 

 

Talent en toernooien

 

 

Alpine Esports presenteert de coureurs voor de F1® Esports Series 2023. Aanstormend talent Patrik Sipos, populair bij de fans, en Luke Smith, tweede in de F1® Esports Exhibition in 2022, komen terug en worden vergezeld door een nieuwe coureur, Rubén Pedreño. Endurance-coureurs Collin Spork en Tom Lartilleux sluiten zich bij hen aan. PattyPatt, die content maakt voor F1®, sluit zich aan bij Thomb en AnaonAir als ambassadeur van Alpine Esports. Alle talenten zullen de nieuwe collectie dragen van Kappa, de officiële leverancier van teamkleding.

 

 

De Alpine Esports Championship Series komen terug in 2023. Beginnende coureurs maken kans op een deel van het prijzengeld ter waarde van $ 60.000 aan Alpine Fan Tokens, een rit in een Alpine GT4, een TRX-simulator van Trak Racer, een BenQ Mobiuz EX3410R gebogen monitor en exclusieve merchandise van Alpine Esports. De kwalificatie wordt gereden tussen 27 maart en 9 april 2023. De beste 35 racers nemen het tegen elkaar op in de strijd om een plek in het kampioenschap, dat over drie rondes gereden wordt op 27 april, 11 mei en 25 mei. Kijkers maken ook kans op fan tokens ter waarde van $ 40.000 en gratis NFT's, gewoon vanuit huis.

 

 

Betrokkenheid van fans

 

 

Niet alleen introduceert Alpine Esports nieuw talent, ook neemt het team een nieuwe en moderne Content Room in gebruik, die mogelijk wordt gemaakt door QAN, de officiële blockchain-partner. De faciliteit is ingericht met uitrusting ter waarde van meer dan £ 50.000 en van hieruit worden content en livestreams van coureurs en ambassadeurs geproduceerd.

 

 

Met QANplatform, een baanbrekend blockchain-platform waarmee partners hun eigen applicaties kunnen ontwikkelen, grijpt Alpine Esports de kans om content interessant te maken voor nieuwe kijkers en om fans te betrekken bij sim-racing. Het is handig voor ontwikkelaars en ondersteunt interne activiteiten op het gebied van programmaontwikkeling die veel interne processen automatiseren en bijdragen aan de teamprestatie en -organisatie.

 

 

Tot slot is Alpine Esports zich in samenwerking met de Tiny Digital Factory gaan toeleggen op mobile gaming. Om bekendheid te genereren bij een nieuwe generatie gamers, verschijnen de auto's van Alpine in twee Web3-games: Infinite Drive en GT Manager.

 

 

Performance en partners

 

 

Alpine Esports blijft nieuwe technologieën uitproberen om de betrokkenheid van fans te vergroten en de eigen prestaties te blijven verbeteren. Technologiemerken Varjo en Tobii die zich toeleggen op VR, brillen en eye tracking, hebben zich onlangs als officiële leveranciers bij ons aangesloten, ondersteunen de training van coureurs en verzamelen gegevens die we in de praktijk kunnen toepassen tijdens echte autosportevenementen. Dankzij voortdurend onderzoek en ontwikkeling in samenwerking met onze partner ontwikkelen we nieuwe hardware die van pas komt voor coureurs en de sim-racers community. Technologiepartners hebben ook een manier bedacht om in contact te komen met fans via VR- en XR-headsets die content creëren tijdens live evenementen.

 

 

Tot slot, als blijk van dankbaarheid richting de gaming community, is Alpine Esports een samenwerkingsverband aangegaan met Special Effect, een goed doel dat zich inzet voor mensen met een lichamelijke beperking. Gezamenlijk wordt via streams en lezingen geld ingezameld en bewustzijn gecreëerd over het feit dat gaming ook voor mensen met een beperking toegankelijk moet zijn.

 

 

Blijf op de hoogte van de laatste updates van Alpine Esports op Twitter, Instagram en Twitch.