Paul-Loup werd geboren in 1991 en begon als tiener met karten. In 2010 stapte hij over naar de eenzitters. Hij won meteen de Volant Euro Formula-titel en behaalde in de seizoenen daarna opeenvolgende podiumplaatsen. Hij ging net zo snel van start toen hij overstapte naar endurance-racen. Meteen boekte hij succes met een titel in de LMPC-klasse in de European Le Mans Series van 2013.
Het jaar daarop won hij de Europese LMP2-titel met Signatech Alpine. Bovendien mocht hij de 'Prix Jean Rondeau'-prijs in ontvangst nemen - deze wordt toegekend aan veelbelovende, jonge Franse coureurs als erkenning voor hun talent, doorzettingsvermogen en moed - na zijn podiumplaats tijdens de 24 uur van Le Mans.
Daarna hielp hij Alpine de weg omhoog te vinden in het FIA World Endurance Championship, alvorens hij nieuwe uitdagingen aanging. Paul-Loup won zijn tweede Europese Le Mans-titel in 2019 en de iconische 24 uur van Daytona in een racewagen met Oreca-chassis in 2021. In 2023 legde hij beslag op de IMSA LMP2-trofee en behaalde een indrukwekkende Hyperpole tijdens de 24 uur van Le Mans. Zijn indrukwekkende staat van dienst maakt hem een overduidelijke keuze voor ons A424-team.
"Ik ben zo blij dat ik weer deel mag uitmaken van Alpine voor de Hypercar-klasse voor het seizoen 2024," zegt Paul-Loup. "Ik ben mijn endurance-carrière in 2014 begonnen bij Signatech Alpine. Daarna ben ik het team altijd nauwlettend blijven volgen. "Als Fransman een Franse constructeur vertegenwoordigen op het allerhoogste niveau van de mondiale autosport is een absoluut voorrecht - vooral tijdens de 24 uur van Le Mans, de grootste autorace ter wereld. Daarom sta ik elke ochtend vol motivatie op. Ik kan niet wachten tot het seizoen begint."
WEC-nieuws